Biscuiti de Casa Fara Zahar

zahar-1170x644Am cautat pe net retete pentru biscuiti de casa.

Este prima data cand ii fac.

M-am speriat de cat de mult zahar se pune (desi stiam). Totusi vazand, m-am cutremurat.

Nu voi pune zahar in ceea ce gatesc, chiar daca este facut in casa.

fdb_1475478866_piersici_69153_6711Apropo, am vazut retete de biscuiti- piersica, asa cum ne facea mama. Inclus inmuierea in lapte colorat, apoi baia de zahar (sa fie si pe deasupra).

Zbrrrr….

Acum stim ca zaharul este mai nociv decat fumatul. Cu mult!

Asa ca , sa o lasam mai moale. Si sa nu obisnuim copiii cu astfel de “deserturi”.

  • Am batut 2 oua.
  • Am adaugat sare.
  • Apoi 1 pachet de unt (200 gr)

Am adaugat faina, cate putin, pana cand aluatul nu s-a mai lipit de degete.

lamaiAm inceput sa adaug zeama de lamaie, apoi faina pana cand aluatul nu mai este lipicios.

biscuitiAm facut o foaie de aluat , am taiat in forme si am pus in tava, la cuptor.

Lasa-i pana se rumenesc putin.

A! Mama mi-a spus ca fara praf de copt nu iese. Asa ca am adaugat un pliculet de praf de copt stins in suc de lamaie.

Am facut de proba, fara praf de copt. Au iesit chiar mai buni.

Asa ca nu voi mai folosi data viitoare.

 De retinut cand pregatesti Biscuiti de Casa Fara Zahar

  • 932016-lgCombinatia dintre gras si dulce este “mortala”. Atat de buna, incat mananci pana mori. 

Studiile de laborator au confirmat-o. Daca e doar gras, nu ne place. Daca e doar dulce, iarasi nu ne place.

Dar daca e si gras, si dulce, innebunim (de placere).

Nici nu ne mai dam seama cand ne-am saturat.

De aceea si reteta traditionala, a biscuitilor de casa, contine 200 gr. unt + 200 gr. zahar.

Si daca va uitati la toate prajiturile, au invariabil grasimi+zahar. Cu cat sunt mai egale proportiile, cu atat prajitura este “mai buna”.

Da, dar cred ca e momentul sa daruim sanatate prin mancare.

Din iubire, avem grija, ii hranim pe cei apropiati.

“-E bun? Cum a iesit tocanita? Ori ciupercile? Dar ciorba?” – o intrebare frecventa pe care o primesti de la cel care a gatit.

Cel mai rau este ca ceilalti sa se planga de mancare, sa nu iti iasa, sa nu fie bun.

Si eu am decis sa risc mai putin, sa las aluatul mai fraged (deci cu mai putina faina si cu proportie mai mare de unt).

Am adaugat pana si praf de copt.

Dar daca ceilalti iti zambesc cu gura pana la urechi si te lauda cat de buna e mancarea, nu e motiv sa le dai zahar sau si mai rau, zahar cu grasimi.

“Ca altfel nu iese bun”.

Ba iese!

Chiar iese foarte bun.

Iar gusturile se educa. Dar crede-ma ca e chiar delicios.

  • mierePentru cine vrea mai dulce (mai ales daca ai musafiri), pune alaturi un bol cu miere.

Evita indulcitorii. Chiar daca se spune ca nu ai indice glicemic. Tot au efecte nocive in organism.

  • Testeaza retete. De exemplu, din aluat am testat biscutii dupa reteta originala (minus zahar). O varianta cu putina lamaie (suc) , una cu mai multa lamaie si alta cu lapte cu cacao.

Cea mai reusita a fost cea cu putina lamaie.

Logic, lamaia taie putin din grasimi, plus e aromata.

(cea cu foarte multa lamaie nu a fost ok – dar am pus muuuuuuuulta lamaie 🙂 )

  • Renunta la aroma de vanilie, rom etc etc. Tot ce este chimic.

Daca ai arome naturale foarte bine (pastaie de vanilie, coaja de lamaie bio etc.)

Eu nu am avut lamaie bio, asa ca am folosit doar sucul.

Pentru cine inca nu stie, coaja de lamaie si portocala, care nu este bio, este otravitoare. Fara gluma: necomestibila, cu pesticide si nici nu vreau sa ma gandesc ce altceva.

Daca tot gatim in casa, macar sa alegem ce este (mai) bun pentru noi.

Da, recunosc. Un pachet de unt nu e tocmai ideal, dar e un pas inainte.

Iar ce e fara zahar, nu da dependenta.

P.S.: am dizolvat miere in suc de lamaie, daca simt nevoia sa adaug ceva dulce.

P.P.S.: voi incerca biscutii cu un pahar cu lapte, iar in alta zi cu ceai (daca mai raman)

P.P.P.S.: Am mai facut o portie, ulterior 🙂 De data aceasta, doar varianta cu putina lamaie.

Leave a comment