O Reinterpretare a Salatei Orientale de Stea Michelin

michelin-star-2015“Tu esti un bucatar de stea Michelin”, imi zise George dupa ce a gustat salata.

“E cea mai buna salata de cartofi pe care am mancat-o vreodata”.

M-am entuziasmat, mai ales pentru ca a fost o mancare pe care am facut-o “de foame”, cu ingredientele pe care le aveam in bucatarie.

Ingrediente de nota 10 de altfel, pentru ca tocmai sosisera cartofii ,sfecla si usturoiul din gradina de la munte, in intregime naturale.

Cantitati exacte ale ingredientelor nu iti pot spune (nu pentru ca e secret🙂 , ci pentru ca niciodata nu stiu ce voi face cand ma apuc de gatit, iar la sfarsit chiar nu mai stiu cat am pus).

Conteaza insa ordinea in care pui ingredientele, modul in care le combini intre ele.

Potatoes in sack --- Image by © Peter Frank/Corbis

Am scos cartofii direct din sac🙂. Erau tari si mici, proaspeti si deliciosi.

Initial am vrut sa fac niste cartofi cu branza, dar daca ma apucam sa ii curat, nu mai aveam nici un chef de gatit.

Asa ca m-am gandit la o salata orientala, dar cu ingredientele pe care le aveam la indemana.

timthumbAm luat cartofii , i-am spalat si i-am pus la fiert. Tot acolo am pus si sfecla rosie (tot cu coaja).

Am curatat usturoi (nu prea mult, pentru ca lui George ii scade tensiunea de la el – un catel). Tensiunea nu scade de la catel, ci de la usturoi, sa fie clar🙂.

Am pus 3 oua la fiert.

Am spalat oregano proaspat, lamaie.

6-lucruri-pe-care-trebuie-sa-le-stii-despre-unt_size1Si am pregatit untul.

Intr-un vas mai mare am taiat cateva cubulete de unt si am asteptat sa fiarba cartofii.

Dupa ce au fiert, i-am clatit in apa rece sa ii curat mai usor.

Pe masura ce i-am curatat i-am pus peste bucatile de unt din vas, sa se topeasca. Apoi am mai adaugat cateva bucati de unt, peste care au venit alti cartofi, taiati cubulete.

urlAm amestecat apoi cartofii cu untul, cu grija sa nu se sfarame prea mult ( am folosit mainile).

In loc de sare am pus sos de soia (bunut, mai putin sarat, de la Inedit). Am amestecat.

Urmeaza usturoiul (initial l-am pisat intr-un mojar de granit).

Am masat toate ingredientele din nou.

A urmat oregano proaspat (masat si el).

Ce am facut cu Sfecla?

Separat, am curatat-o de coaja, am taiat-o cubulete si am pus-o intr-o tigaie cu putina apa.

Tikka-Masala-Paste_250imgresAm adaugat un amestec picant indian, cu mai multe ingrediente (ulei vegetal din pulbere de coriandru,chimion, ardei iute,turmeric,ghimbir,usturoi).

Daca nu ai un astfel de amestec poti pune alte condimente iuti, preferabil din mai multe surse (chiar daca pui doar ardei, ar fi bine sa fie mai multe tipuri de ardei picanti).

Important e sa fie cat mai diversificat, nu neaparat foarte mult.

Eu am pus cam multa apa in tigaie si a trebuit sa pun excesul intr-un bol mic. S-a dovedit o alegere inspirata, pentru ca acolo am marinat ouale fierte dupa ce le-am taiat.

Sfecla sta in tigaie foarte putin, cam 1 minut. Scopul este sa se mixeze cu acele condimente , nu sa se caleasca.

o-LEMON-BENEFITS-facebookIutele cu picant merge foarte bine.

Am pus sfecla intr-un vas separat si am adaugat lamaie (neaparta sa adaugi lamaie, echilibreaza gustul sfeclei).

Am revenit la cartofi si am adaugat ouale fierte , care intre timp s-au marinat in sosul picant al sfeclei.

La sfarsit am adaugat sfecla. Nu prea multa, pentru ca nu stiam cum ii media_142908456535172900place lui George.

Intr-un final, la aceasta salata de cartofi eu mi-am adaugat extra sos de sfecla, extra sos de soia, extra oregano proaspat si extra sfecla. Pentru ca mie imi place mai aromat si mai zemos.

George a vrut doar extra ou.

Nu stiu daca aceasta reteta ti se pare simpla sau complicata, insa pe scurt, logica din spatele acestei retete este urmatoarea:

Cartoful se combina foarte bine cu untul, sosul sarat de soia si usturoiul .

Sfecla dulce are nevoie de picant si lamaie.

Este esential sa pui ceva proaspat, de data aceasta a fost oregano. Care mai este si planta aromatica pe deasupra, dand o savoare deosebita.

Decat sa amestec toate ingredientele la un loc, le-am luat pe rand si astfel sfecla a iesit mai buna, cartoful mai delicios, iar impreuna au un gust divin.

! De retinut cand pregatesti O Reinterpretare a Salatei Orientale de Stea Michelin :

Avetizez asupra unui aspect important : ai grija cum aranjezi condimentele in dulap, ca nu cumva sa iti cada un vas cand deschizi dulapul, spargandu-se peste tot in bucatarie, inclusiv peste salata ta de cartofi!!!!!

Eram cat pe ce sa renunt dupa ce am aruncat-o la gunoi, mai-mai sa ma apuc de plans. Noroc ca George s-a oferit sa stranga cioburile, si eu am avut sufienta energie (si ingrediente!), sa o iau de la capat.

Dar a mertitat cu varf si indesat!!🙂

Abia astept sa o pregatesc si pentru altii.

Este cu adevarat delicioasa.

Si o poti adapta dupa propriul gust.

One thought on “O Reinterpretare a Salatei Orientale de Stea Michelin

Leave a Reply

