Spanac cu Leustean si Vin

Dintotdeanuna am preferat spanacul crud. Varianta fiarta, chiar cu o tona de usturoi, nu mi-a placut deloc.

Dar am gasit o modalitate de a-l prepara intr-un mod delicios.

Chiar si cei carora nu le place spanacul in general l-au gasit foarte bun.

Eu tocmai am mancat 2 portii.

3Ingrediente:

  • 350 gr de spanac
  • 300 gr de piept de curcan
  • 1 pahar de vin
  • 2 cepe verzi (doar partea alba)
  • 2 linguri de ulei de masline
  • 1 cana cu apa

Condimente:

  • leusteanul1 catel de usturoi
  • ardei rosu uscat
  • Verde Aromat ( oregano,busuioc,maghiran,tarhon,salvie, cimbru etc) – gasesti link cu produsul in P.S. 
  • 1/2 legatura de leustean
  • 1/2 legatura de patrunjel
  • sare
  • piper negru macinat
  • 1 foaie de dafin

Mod de preparare:

Secretul nr.1:Carnea se fierbe separat

imagesPieptul de curcan nu se taie, ci se maseaza cu sare, piper, amestec de condimente Verde Aromat si ardei rosu uscat.

Nu imi place pieptul uscat asa ca prefer sa il prepar in bucati mari si abia apoi sa il feliez.

Apoi se pune in tigaie impreuna cu

  • 1 lingura de ulei de masline
  • 1 cana cu apa
  • 1 foaie de dafin

Se acopera cu un capac.

Adauga 1 cana cu vin rose dupa ce intorci pieptul de curcan .

Secretul nr.2 :Ingredientele au timpi diferiti de preparare.

Cand este gata, scoate carnea din tigaie.

Decat sa fie prea uscata, mai bine o scoti mai repede si daca mai este nevoie o poti adauga cand fierb legumele.

imagesIn sucul ramas adauga spanacul.

Eu am folosit unul congelat.

Dupa ce s-a incalzit spanacul adauga ceapa taiata marunt.

Apoi jumatate din cantitatea de leustean si patrunjel.

Cum am spus, imi plac ingredientele cat mai proaspete , crude si aromate. Asa ca cealalta jumatate o vom adauga spre sfarsit.

supa crema cu usturoi 02

La fel facem si cu usturoiul: o jumatate acum, o jumatate spre sfarsit.

Foarte important: am taiat usturoiul felii, nu l-am pisat. Imi place spanacul o mancare aromata si surprinzatoare, nu un piure cu usturoi.

Se pune putina sare.

Secretul nr.3 : Pentru ca spanacul sa fie bun e nevoie sa fie cat mai aromat si combinat cu ingrediente compatibile.

lemon-being-squeezed

Asa cum am spus mai sus, spanacul nu are nevoie sa fie prea sarat sau cu o multime de usturoi pentru a fi bun.

Daca se pun mai multe condimente diferite si ingrediente compatibile (cum ar fi leusteanul) gustul este foarte bogat si total diferit fata de cum am fost obisnuiti pana acum.

La sfarsit de tot se adauga suc de lamaie, dupa gust.

! De retinut cand gatesti Spanac cu Leustean si Vin

  • Maseaza condimentele in carne, nu doar le presara pe deasupra. Gustul este mult mai intens.
  • Daca iti arzi limba in timp ce gusti , aplica un cubulet de gheata.
  • Da la o parte tigaia de pe foc daca nu ai reusit sa tai la timp toate ingredientele (leusteanul, patrunjelul, ceapa,carnea) 
  • Nu este nevoie sa calesti ceapa. Las-o sa fiarba cu multa apa si 1 lingura de ulei de masline.
  • Poti pune mai putina carne sau mai mult spanac. Daca as fi avut mai mult leustean as fi adaugat o cantitate mai mare de spanac.
  • Poti folosi si frunzele de la ceapa, doar ca ale mele aveau frunzele mai uscate.
  • Si vinul alb merge foarte bine
  • Cantitatea de mai sus este cam pentru 4 portii. Ti-as spune cu mai mare exactitate dar inca nu realizez cat este o portie normala.

Pofta buna si Inspiratie!

Cu drag,

Irina.

P.S.: Aici poti gasi informatiile despre amestecul de condimente Verde Aromat :https://www.facebook.com/VerdeAromat

One thought on “Spanac cu Leustean si Vin

  1. Pingback: Ziua 1 – Writing Challenge ( Spanac cu Leustean si Vin) | Lista de Dorinte

Leave a Reply

