Salata cu Papadie si Morcov

papadiePe langa bunatatile traditional insirate pe masa de Paste e bine sa avem si o salata.

Eu am facut una cu papadie. Culeasa chiar de mine , din gradina.

Este pentru prima data cand fac. Nici nu stiam ca se folosesc doar frunzele.

Daca era dupa mine, puneam in salata papadia cu flori cu tot.

Ce am folosit:

  • 1 Ceapa verde
  • 5 Castraveti (decojiti)
  • 2 Morcovi
  • Frunze de Papadie

Dressing:

  • Sare
  • Lamaie (suc)
  • Ulei

Ingredient supriza

  • Citeste mai jos🙂

 

Mod de preparare:

Am taiat toate ingredientele marunt (fara a exagera insa).

Frunze de papadie am pus cam cat iei de doua ori intre trei degete. Poti pune dupa gust (sunt putin amare).

Am adaugat suc de lamaie, foarte foarte putin ulei, la fel, putina sare.

O poti lasa asa sau ii poti adauga ingredientul surpriza:

Pastrama de Gasca. Da, facuta de tatal meu. Premium! Chiar mai mult decat atat.

Nu am mai mancat in viata mea, nici nu am crezut ca poate fi atat de bun. Conteaza si tehnica. Tata este expert.

Ca sa mananc multa salata ii adaug putina carne. Acum am avut doua ingrediente preferate : Papadie si Pastrama de Gasca.

Delicios si cu masura.

! De retinut cand gatesti Salata de Papadie cu Morcov:

  • O salata este super daca foloseste toate gusturile.
  • Curata bine castravetii. Coaja este amara (avem destul amar in papadie)
  • Adauga cubulete de morcovi dulci si buni.
  • Ceva iute -ceapa.
  • Putina sare si pastrama pentru sarat.
  • Suc de lamaie pentru acru.
  • Si foarte important, gustul umami. Adica cel pe care il simti in gingii si in obraji. Umami gasim in mod natural  in rosii si carne, de exemplu.
  • Daca nu ai pastrama de gasca (si daca nu ai primit de la tata, putin probabil sa ai), foloseste alt ingredient surpriza. Preferabil sa aiba gustul acela pe care sa il simti in gingii si obraji.

Beneficiile PAPADIEI:

Este un detoxifiant natural
Functia principala depurativa si detoxifianta a sângelui si ficatului asigura un tonus general al organismului.

  • La nivelul sângelui actioneaza si ca hipoglicemiant si hipocolesterolemiant.
  • ĂŽn afectiunile digestive are proprietati coleretice si colagoge (favorizând evacuarea bilei), astringente, hipoacidifiante, alcalinizante, laxative, stomahice, antiputride, stimulente ale secretiei pancreatice, decongestive, antibiotice, mineralizante, aperitive si tonic amare.
  • ĂŽn functiile cardiace are efecte venotonice, antidiabetice, antiplachetare si depurative sanguin.
  • La nivelul rinichilor are actiuni diuretice si dizolvante pentru calculi renali, tonifiante pentru piele.
  • Alte proprietati ale papadiei, cunoscute Ă®n terapeutica medicala, sunt: antitumorale, antiinflamatoare, anticanceroase, antireumatice, sedative, tonifiante al pielii.

Cu drag,

Irina

One thought on “Salata cu Papadie si Morcov

  1. o reteta si combinatie de legume sanatoase, naturale si delicioase pe care nu am apucat sa o degust, dar voi avea si placerea asta🙂

Leave a Reply

