Salata cu Leurda si Leustean

urlNu am mai mancat niciodata leurda.

Nici nu stiam ce gust are.

Ca de ceapa.

Ok, va fi o salata putin iute cu ceapa verde, usturoi verde si  leurda.

Leusteanul este dulce, asa ca am pus o legatura.

Spanac proaspat – aproape un manunchi

1 ridiche

Salata verde si rucola.

Pentru dressing am taiat cateva rosii cherry si le-am amestecat cu Sana.

Putin piper.

Am pus si o bucatica mica de muschi file taiat cubulete.

Am amestecat totul intr-un bol si este absolut delicios.

! De retinut cand gatesti Salata cu Leurda si Leustean:

  • Am pus un fir mic de ceapa verde, unul tot mic de usturoi verde si 7 frunze de leurda. Nici nu stiam ca exista usturoi verde; am mers pe mana vanzatoarei.
  • Poti renunta la carne, chiar si la dressing-ul cu iaurt. In cazul acesta adauga lamaie, ulei de masline si sare ( bucatica aceea de muschi are sare cat pentru toata salata)

Stiai ca:

  • Leurda este un excelent purificator al sangelui. Se impaca foarte bine cu spanacul si leusteanul.
  • urlDenumirea stiintifica de Allium Ursinum este corelata cu observatiile popoarelor nordice ale Europei, care sustineau ca aparitia frunzelor de leurda era mult asteptata de ursi, pentru a o consuma ca medicament purificator dupa lungul repaus din perioada hibernarii.
  • Frunzele au componente asemanatoare cu cele ale usturoiului, predominand sulfura de alil, care imprima gustul si mirosul caracteristic tuturor speciilor din genul Allium. In plus, se mai gasesc carotenoizi, vitaminele A si C, levuloza, ulei eteric complex si saruri minerale de calciu, fier, fosfor, natriu, cupru.
  • In plus, sunt evidente efectele antiseptice, bactericide, antitoxice, diuretice, hemostatice, hipotensive, antisclerotice, vermifuge si stimulatoare ale peristaltismului intestinal si ale contractiilor uterine.
  • Se recomanda ca  in fiecare primavara sa se faca o cura de 4 saptamani cu frunze proaspete (de remarcat ca, prin uscare, frunzele isi pierd din proprietati).

Inspiratie si Pofta Buna !

Cu drag,

Irina

P.S.: Afla mai multe despre proprietatile leurdei aici : http://margareta-cauzelebolilor.blogspot.ro/2010/02/leurda-si-proprietatile-ei-terapeutice.html

 

Leave a Reply

