Salata cu Urzici si Telemea

Am facut de 3 ori o salata cu rucola si de fiecare data a iesit altfel. Precizez ca pe toate le-am preparat in aceeasi zi.

Despre primele doua probabil ai citit deja.

Au fost atat de bune , incat l-am rugat pe George sa-mi mai cumpere ingrediente. Mai ales rosii , vroiam sa incerc ceva nou.

Surpriza , George nu a cumparat nimic din ce l-am rugat.

Mai bine, asa voi face o reteta mai diferita, cu ingredintele pe care le am la indemana.

Am spalat rucola pe care o mai aveam (cam o mana), am taiat-o si am pus-o in bol.

yyyAm pus multe urzici (pe toate din punga – aproximativ 3 maini) in apa clocotita timp de 5 minute.

Nu mi-a mai ramas nici un pic de carne, asa ca am inlocuit cu telemea.

Am folosit cumparaturile facute de George si am constatat :

Telemeaua merge foarte bine cu ardeiul copt.

Amestecul de urzici cu rucola se potriveste mai mult cu maslinele verzi fara samburi.

urlAsa ca am taiat marunt ardeiul copt si l-am lasat sa se marineze putin impreuna cu piper si cubulete de telemea.

Evident, am pus suc de lamaie doar peste urzici si abia apoi le-am pus cu rucola ( lamaia da gust bun urzicilor, asa ca vreau ca orice imbucatura sa fie delicioasa ; nu imi doresc sa simt acru intr-o parte si sa ramana o portiune de urzici fierte cu gustul caracteristic).

Din acelasi motiv am combinat telemeaua cu ardeiul copt , iar maslinele cu rucola si urzici.

Cat timp se marineaza cele de mai sus, am facut sosul.

Mi-a mai ramas putin iaurt Sana, dar cu ce sa il combin? George mi-a spus sa folosesc o radacina de patrunjel. L-am ascultat.

In robotul de bucatarie am omogenizat Sana cu o radacina de patrunjel , putina sare si putin suc de lamaie.

La sfarsit am combinat toate ingredientele in bol si a fost absolut delicios.

Singurul dezavantaj era ca aveam doar de o portie. Cand au venit Sorina si Ionut …

In final, am mancat eu si Sorina, cu promisiunea ca ii lasam si lui Ionut sa guste.

George nici nu a vrut sa se atinga, a gustat doar si a spus ca este bun.

Iar Ionut nu a mai apucat pentru ca pana la urma nu i-a mai ramas nimic.

! De retinut cand gatesti Salata de Urzici cu Telemea :

  • Asigura-te ca ai suficient de multe ingrediente.
  • Intotdeauna vor fi unii mai mofturosi, asa ca lasa-i in pace. Savureaza in schimb cu cineva care apreciaza ca sunt ingrediente sanatoase si surprinzator de bune la gust.
  • Gateste inteligent : gaseste ingredientele care se combina cel mai bine intre ele si lasa-le sa-si combine aromele. 
  • Adauga sare dupa gust, insa retine ca telemeaua are arhisuficienta. Pentru un gust uniform, este suficient sa pui foarte putina in sos.

Inspiratie si Pofta Buna !

Cu drag,

Irina.

Leave a Reply

