Salata cu Rucola si Urzici

imgresLa pranz mi s-a facut pofta de rucola.

Am cumparat-o sa pot face reteta pe care mi-a dat-o Ruxi, o inventie proprie de sandvis.

Dar pana atunci, mi-am facut o salata.

  • Am luat doi pumni mari de rucola si am taiat-o mai marunt. Nu am lasat-o asa mare cum o mancam la restaurant.
  • La fel am taiat cubulete un ardei si jumatate (rosu).
  • Praz – 8 cm.d
  • Urzici din ceai – 2 pumni.

urzici 002 copyAm mai scris despre ceaiul de urzici. Dupa ce sunt lasate 15 minute in apa clocotita (fara foc), urzicile nu sunt nici foarte fierte, nici crude, sa ne intepe la limba.

Le-am strecurat si am pastrat ceaiul, pe care il voi bea pe parcursul zilei.

Urzicile le-am taiat marunt . Lamaia le da un gust bun, asa ca am vrut sa ma asigur ca sucul din salata se regaseste mai ales in combinatie  cu urzici.

Am pus toate ingredientele intr-un bol, am adaugat putin ulei de masline, putina sare si cateva picaturi de suc de lamaie.

Acum urmeaza ceva de care nu sunt foarte mandra.

Este pranzul, vreau ceva mai consistent, asa ca am taiat niste cubulete de muschi file. Da.

Nu este ceva ce mi-as dori in alimentatie, insa m-am simtit mai bine stiind ca voi manca doar cateva bucatele din carnea cumparata din comert si multa multa salata.

Salata a fost foarte buna🙂

! De retinut cand gatesti Salata cu Rucola si Urzici :

  • Spala urzicile foarte bine
  • Atat urzicile cat si rucola sunt foarte bogate in fier , inlaturand anemiile
  • Rucola este recomandata in tratarea obezitatii. Se consuma zilnic, cu 10-15 minute inainte de fiecare masa. In cantitate mica, mareste apetitul si viteza de digestie. In cantitate mare, taie pofta de mancare, prelungind senzatia de satietate.
  • Urzica are proprietatea de a extrage apa din tesuturi, asa ca nu te sfii in a o consuma🙂
  • Pune cat mai putina carne preparata din comert sau deloc. Mai bine fierbi putina carne de pui sau curcan. (preferabil un curcan crescut in curte…)
  • Oricum ar fi, nu te simti niciodata vinovata cand mananci. Nu te va ajuta cu nimic, din contra.

Inspiratie si Pofta Buna!

Cu drag,

Irina

Leave a Reply

