Ceai de Urzici cu Lămâie. Surprinzător de gustos!

Cum pot aceste doua ingrediente sa aiba un gust bun?

imgresNu am fost un mare fan urzici. Nici spanacul nu imi placea foarte mult, dar il mancam pentru ca era sanatos.

De cand am descoperit ca spanacul crud este cu mult mai bun la gust si mai sanatos, nu l-am mai mancat gatit.

Cum am ajuns la urzici?

In primul rand erau oricum pe lista mea ca mancare sanatoasa si de sezon.

In al doilea rand, sunt  terapeutice. “Subtiaza sangele”, cum ii placea bunicii mele sa spuna.

Stii ce altceva “subtiaza sangele”? Lamaia.

Asa ca le-am combinat.

Intentionam sa il iau ca medicament, credeam ca va avea un gust oribil.

Surpriza, surpriza!

Intr-adevar, daca bei ceai de urzica simplu… ahhhhh… Mai bine ti-l torni in cap, am auzit ca este bun si pentru par.

urlSucul de lamaie simplu…..îîîîîîîhhhhhh…Chemati salvarea, papilele mele gustative nu mai suporta ; stomacul este si el la limita.

Dar cand combini ceaiul de urzici cu lamaie se intampla o magie.

Am baut ceaiul acela pentru ca era BUN! Bun bun! Racoritor, chiar dulce.

Nu stiu de unde am simtit dulcele, e o iluzie pentru ca nu am adaugat nici macar miere.

Cum am preparat?

Iti dau doua retete ( de urzici cu lamaie, iti vine sa crezi?🙂 )

Reteta 1:

Prima mea incercare. Pe net scria ca e nevoie de o mana de urzici la 250 ml de apa (la o cana).

George s-a oferit sa le curete. M-a intrebat cat imi trebuie.I-am spus ca o mana.

Tot pe net scria ca pentru efectul terapeutic este bine sa se consume 2 litri pe zi.

Am pus apa la fiert si l-am rugat pe George sa puna urzicile dupa ce fierbe apa.

Nici eu nu i-am spus de proportii, asa ca m-am trezit cu o mana de urzici la aproape 3 litri de apa.

Nu-i bai am spus.Am lasat cele 15 minute , apoi am scos urzicile.

Am lasat sa se raceasca, iar dupa am pus ceaiul intr-o sticla.

Pentru acelasi scop terapeutic se recomanda 1 lamaie pe zi.

Am stors 1 lamaie si am adaugat-o in sticla.

Speram sa ii dea un gust bun.

A fost cu mult peste asteptari. Chiar foarte gustos.

Reteta 2:

De data aceasta am pus o multime de urzici in apa fiarta. Nici nu le-am mai numarat. Le-am si tinut mai mult, nu stiu daca a fost chiar bine.

Lamaia am folosit-o iarasi diferit. In scop terapeutic se recomanda sa se fiarba si coaja de lamaie, apoi sa se adauge sucul, dupa ce se raceste.

Asa ca am decis sa pun si coaja de lamaie odata cu apa, sa fiarba impreuna. M-am gandit ca va avea un gust groaznic, dar asta e.

Surpriza surpriza din nou!

Am baut cat era cald, inainte sa adaug si sucul de lamaie.

Era delicios.

Mergea atat de bine coaja aceea de lamaie cu ceaiul de urzici mai concentrat incat mi-am zis ca intr-adevar sunt o combinatie “facuta in ceruri”, cum se spune prin filme.

La fel, dupa ce se raceste adauga sucul proaspat de lamaie.

! De retinut cand pregatesti Ceai de Urzici cu Lamaie

  • Daca nu este suficienta curiozitatea, citeste proprietatile terapeutice pentru a gasi motivatia:
  • Ceaiul de urzica vitaminizeaza, remineralizeaza si echilibreaza sistemul de aparare al organismului, eliminand stari de anemie sau astenie (depresia de sezon).
  • Cei ce consuma ceai de urzica vor simti actiunea bactericida, planta limitand sau inlaturand multiplicarea bacteriilor.
  • Fluidifica secretiile bronhice si favorizeaza eliminarea lor prin expectoratie. Bea ceai de urzica si combate tusea, cazuri de bronsite sau astm.
  • O cura pe baza de ceai de urzica va ajuta in curele de slabire si vindecarea cailor urinare.
  • Ceaiul de urzica stimuleaza metabolismul si secretia bilei, cea pancreatica, gastrica si intestinala. Stimuleaza totodata peristaltismul intestinal si digestia.
  • Activeaza procesele fiziologice de formare a eritrocitelor, leucocitelor si trombocitelor; fluidifica sangele si scade continutul de glucoza din sange.
  • Este si o contraindicatie importanta : Femeile insarcinate ar trebui sa evite consumul deoarece ceaiul de urzica determina contractiile uterului.
  • Deasemenea, datorita actiunii diuretice, este bine sa echilibrezi consumul prelungit cu alimente bogate in potasiu : banane,cartofi, salata verde
  • Pentru senzatii tari , curata urzicile fara manusi.
  • Daca ai crescut la tara si te jucai cu ceilalti copii “de-a urzicatul”, experienta iti poate aminti de frumoasa varsta a copilariei. Pentru mine a fost de ajuns doar sa le vad.
  • Stii care este magia mea preferata la ceaiul de urzici cu suc de lamaie? Cum la inceput este verde mat, iar pe masura ce adaugi sucul de lamaie devine din ce in ce mai lurminos si mai transparent🙂 Face copilul din mine fericit🙂

Inspiratie si Pofta Buna!

Cu drag,

Irina

Leave a Reply

