Cand mai bine ramai acasa …

Ce faci cand n-ai ce face?

Vine pranzul, nu mai merge salata de fructe.

Nimic de mancare. In frigider, nimic cu ce sa faci mancare.

De dus la cumparaturi, n-am chef.

N-as muri de foame, dar totusi.

Daca in mod normal as fi iesit intr-un final sa cumpar ceva de la magazin (nici nu ai ce) si as fi sfarsit prin a-mi lua inclusiv ceva dulce (mai mult de foame), azi am facut ceva cu totul nou:

… m-am uitat in congelator.

Am gasit un piept de pui (jumatate, de fapt) si legume mexicane.imgres

Ok. Fierb pieptul de pui intr-o oala si legumele in tigaie.

Ar fi mai bun cu un sos.

urlScot un borcanel cu sos de rosii facut de tata (cu rosii crescute de el , cu dragoste🙂 ), adaug o jumatate de praz, o jumatate de ardei gras si un ardei iute nu foarte iute.

E prima oara cand gust prazul. Seamana cu ceapa, numai ca e mai putin iute.

Ca si condimente am pus sare de mare, cimbru si o foaie de dafin.

De data aceasta am adaugat si apa. Cred ca prea multa. Dar nu-i nimic.

Pentru ca dupa ce carnea a fiert  am taiat-o cubulete si am pus-o in tigaia cu sosul. Astfel apa va fragezi pieptul de pui si sosul va fi mai dens.

Tot ca sa scada, am lasat tigaia fara capac.

Nu am pus ulei nicaieri.

Spre sfarsit am adaugat si legumele fierte, am lasat 1-2 minute si am pus totul intr-un bol. Arata destul de bine.

Dar parca tot nu eram multumita. Prea multe legume fierte, simteam nevoia si de ceva proaspat.

Am decis sa fac si o salata. Nu prea mergea, dar vroiam ceva proaspat.

urlAm taiat si cealalta jumatate de praz, cealata jumatate de ardei rosu, un ardei iute nu prea iute , cateva rosii cherry si frunze de salata verde.

Am pus cateva picaturi de zeama de lamaie, sare de mare si ulei de masline. Verdictul? Mult prea mult praz. Dar am lasat-o asa pentru ca altfel ar fi trebuit sa fac o salata atat de mare incat as fi avut nevoie de cea mai inalta oala din casa.

Am servit mancarica mea cu legume si piept de pui. Am tinut neaparat sa imi pun si salata de praz alaturi.

Daca ti-as spune ca a fost o mancare buna de sa te lingi pe degete, as minti grav. Si eu nu mint. Pentru ca nu stiu cum.

Dar a fost cea mai buna alegere in conditiile in care acasa nu aveam nimic de mancare, la magazin nu aveam chef sa ma duc si nici nu am comandat ceva.

Este mancabila (o calitate mai buna decat comestibila), satioasa, mi-a satisfacut nevoia de ceva proaspat, am folosit salata care altfel se strica in frigider, am mai invatat cate ceva despre ingrediente si cam in ce cantitati sunt bune.

Sunt bucuroasa ca nu mi-am luat o prostie de la magazin care m-ar fi facut sa ma simt rau dupa aceea🙂. Yey!

Acum as manca un morcov crud.

! De retinut cand gatesti legume mexicane din congelator cu piept de pui:

  • Daca afli de ce este mai bine sa astepti sa de decongeleze in intregime pieptul de pui si apoi sa il fierbi, spune-mi si mie te rog
  • Dupa ce ai fiert puiul, ai rabdare sa se raceasca inainte sa il tai cubulete. 
  • Cand mancarea e gata, pune-o intr-un recipient termorezistent, preferabil
  • Aminteste-ti sa scoti foaia de dafin, altfel poti avea norocul sa o gasesti de la prima imbucatura.
  • Daca nu vrei sa mananci pui cu hormoni din comert, nici sa le zici bunicilor sa o taie pe Marinela, nici sa fii vegetarian … I see you, man.
  • Gandeste-te ca se putea mai rau.
  • Gusta din cand in cand sa vezi daca se potrivesc ingredientele
  • Bucura-te ca ai mancat o tona de praz pentru ca:
  • 1. Asta manca si Nero, sa isi dreaga vocea. Era poreclit „prazofagul“.
  • 2. Are virtuti de medicament : tonic al sistemului nervos, laxativ, calmant al tractului digestiv, emolient, expectorant, adjuvant în arteroscleroză, antiseptic.
  • 3. Stimulează funcÅ£ionarea bilei şi a stomacului, curăţă arterele de colesterol, distruge germenii patogeni 
  • Elimina surplusul de apa din tesuturi

 

Inspiratie si Pofta Buna !

Cu drag,

Irina

P.S.: George tocmai a venit acasa si a spus ca este delicios! Cu adevarat. Lui ii place mancare de felul acesta. Mai ales cand ti-e foame.

Si salata de praz i-a placut. E prima data si pentru el cand mananca.

Am venit repede sa iti spun si tie🙂

Leave a Reply

