Dovleac cu Goji – desert :)

De la piata am mai cumparat ceva pe langa branza si rosii : Dovleac.

IMG_7375Imi era o pofta de dovleac… ani de zile am poftit dar nu am avut.

Noroc de deserturile turcesti din restaurantul de langa serviciu.

Cand am vazut dovleacul in piata, m-am gandit ca as putea face si eu un desert . Nu stiu daca mai bun, dar mai ieftin ( si mai mult) sigur🙂

Am ajuns acasa si dupa ce am terminat diferitele feluri de mamaliguta cu branza, verdeata si rosii am taiat dovleacul si l-am pus in cuptor.

Nu l-am incalzit prea mult inainte pentru ca am vrut sa se coaca in interior cat mai bine.

Dupa un timp ( nu stiu cat, din pacate ) am verificat cu furculita daca e gata. L-am mai lasat cateva minute apoi l-am scos.

M-am intrebat: “Cu ce merge dovleacul?” La restaurant era acoperit cu un sirop dulce, iar deasupra avea presarat ceva verde.

urlAveam acasa seminte de dovleac. Nu imi plac prea mult, dar erau perfecte. (erau verzi si nu aveau cum sa fie incompatibile😀 )

“Cu ce mai merge dovleacul? Cum sa fac siropul acela?”

urlM-am mai uitat pe raftul cu seminte, nuci si fructe uscate si am gasit: fructe Goji!

Nu le pot manca simple pentru ca desi la inceput au un gust destul de bun, chiar daca usor fad, spre sfarsit au un gust putin ciudat.

Dar tocmai acel gust se potriveste cu dovleacul care la randul lui, are un gust aparte. Nu pot sa explic in cuvinte, dar asa am simtit ca merg impreuna.

Ce nu imi place la deserturile turcesti este ca sunt prea dulci.

url

Am ales sa folosesc miere, dar cum nu am avut decat foarte putina am adaugat si o lingurita de zahar. Unde? In apa cu goji, totul pus la fiert.

Intre timp am taiat frumos dovleacul si am maruntit semintele cu un robot de bucatarie .

Am adaugat siropul si fructele de goji peste dovleac. Cu emotie am gustat, sa vad daca mi-a iesit combinatia. Divin! Divin! Se potrivesc de minune.

Am pastrat o lingurita de miere sa o amestec cu semintele de dovleac. Le-am presurat pe desupra si am gustat din nou.

Nu stiu sa gatesc…dar si cand le nimeresc🙂 Probabil ca niciunde nu sunt mai bune semintele de dovleac decat chiar cu dovleacul gatit.

! De Retinut cand gatesti Dovleac cu Goji :

  • E bine sa ai mai multa miere la indemana
  • Bucura-te ca vei consuma Goji pentru ca :
  1. Este puternic antioxidant, întăreşte inima şi sistemul imunitar, reduce efectele procesului de îmbătrânire. (doar 20 de grame asigura necesarul zilnic de antioxidanti!)  
  2. Ajuta daca vrei sa slabesti si combate celulita
  3. Are efect anticancerigen
  4. Te binedispune
  5. Tonifiaza organismul dupa perioada ciclului menstrual, combate greturile din primele 3 luni de sarcina si amelioreaza neplacerile menopauzei
  6. Ajută la îmbunătăţirea performanţei sexuale şi a fertilităţii
  7. Ajuta la cresterea longevitatii
  8. Este al doilea in lume ca continut de vitamina C, contine mai mult beta caroten ca morcovii si mai mult fier decit o friptura dar este bogat in vitamina B si altele.
  • Fii fericit ca vei manca Seminte de Dovleac pentru ca :
  1. Protejeaza inima
  2. Trateaza tenul gras si matreata
  3. Remediu in afectiunile prostatei
  4. Alunga insomnia
  5. Elimina parazitii intestinali
  6. Scade colesterolul
  • Fructele de Goji care iti raman sunt bune daca le mananci cu merisor

Inspiratie si Pofta Buna!

Cu drag,

Irina

Leave a Reply

