Mamaliguta … cu multa branza

Din nou in bucatarie… cu alt motiv decat sa beau apa.

Am decis sa mai fac o mamaliguta. A doua oara este mai usor, asa ca de ce nu.

urlMasor din nou apa, neaparat : 4 linguri de faina de porumb la 1 cana cu apa (250 ml).

Pun apa cu faina la foc mic si astept sa fiarba. Amestec din cand in cand, iar spre sfarsit amestec din ce in ce mai des.

Nu stiu daca ti-am mai spus, insa cand gatesc parca ma pregatesc sa hranesc un batalion. Fac niste cantitati de te sperii. :)))

Dintotdeauna am fost asa…”generoasa”.

011Mi-a povestit mama ca atunci cand era insarcinata cu mine a vazut in piata niste piersici mari si grase, suculente si irezistibile. S-a oprit si se uita la ele. Vanzatoarea, vazand-o cu burtica mare i-a oferit imediat una , sa nu-i fie pofta. Dar mama a spus ca ea vrea 2 sacose pline.

Vanzatoarea s-a conformat si i-a umplut doua sacose mari cu piersici.

“Dar acum cum le carati?”– o intreba.

“Nu stiu.”

-(nu erau telefoane mobile pe atunci) –

Si-a amintit ca o cunostinta avea o taraba in piata si astfel a fost condusa acasa de unul din baietii persoanei respective.

url

A ajuns acasa iar la cererea mamei tata a rasturnat toate piersicile intr-un lighean mare.

Mama a luat-o pe cea mai frumoasa de acolo, a muscat din ea si gata. Nu i-a mai trebuit.

Asa ca m-am apucat sa fac o mamaliguta in cea mai mare oala pe care o aveam in casa. Logica: nu gatesc in fiecare zi, asa ca mai bine sa fie suficienta.

In timp ce amestecam cu lingura de lemn, imi vine o idee: ce-ar fi sa incerc sa fac mamaliguta aceea cu branza la care ma tot gandeam? Un experiment:  sa omogenizez mamaliguta cu branza, cat este inca fierbinte.

Am timp sa ma duc in piata cat se face mamaliga? Daca se arde? Dar daca o opresc  acum, se intareste. Am lasat focul la cat de mic si am fugit in piata.

urlAm luat branza cate putin din toate felurile pe care le-am gasit. Apoi am luat si verdeata sa combin cu branza.

M-am intors rapid acasa si am continuat mamaliguta. Era bine🙂

Dar intram in criza de timp. Trebuia sa pregatesc tipurile de branza, sa gasesc combinatia de verdeata care mergea cu fiecare sortiment, toate astea pana sa nu se arda mamaliguta.

Stiam sigur ca telemeaua merge bine cu leustean. Dar branza dulce de vaci? Dintre patrunjel, marar, rosii, cu ce merge cel  mai bine? Mai aveam cas si urda. Cum sa le potrivesc, dar repede, ca aveam mamaliguta pe foc.

Am ales mararul pentru branza dulce, patrunjelul pentru cas si rosiile pentru urda.

Minunat.

Am spalat bine legaturile de verdeata, am taiat mararul si l-am amestecat cu branza intr-un bol. Am adaugat o parte din mamaliguta si am omogenizat. Nu puteam inchide aragazul pentru ca s-ar intari mamaliga si nu mai puteam combina cu celelalte tipuri de branza.

imgres

La fel am pregatit si casul cu patrunjel. Le-am masat bine cu degetele si abia apoi am adaugat mamaliguta.

urlTelemeaua de capra nu era foarte sarata, asa ca permitea putina sare de mare si condimente rasnite deasupra. Am masat lusteanul sa intre bine in branza si abia am reusit sa mai adaug mamaliguta care deja incepea sa fie prea densa.
urlUrda era innecacioasa, asa ca rosiile mi s-au parut o alegere potrivita. Le-am

taiat cubulete si le-am amestecat cu urda. Rezultatul a fost peste asteptari : absolut delicios! Aproape imi era mila sa adaug mamaliga. “Doar foarte putin”, am spus.

Chiar si asa, am stricat gustul. Tot bun era, dar mai bun era inainte. In fine, mergea si asa.

Am terminat totul “la musteata”si abia asteptam sa gust.

Delicios… Super ! Mi-a placut la nebunie.

Preferata lui George a fost telemeaua de capra cu leustean. Pentru ca era putin sarata. Ce e drept, nu am pus sare deloc in celelalte (nici mamaliguta), dar mie mi-a placut.

Ca intotdeauna, e mai bun cald.

Dupa ce s-a racit am mai mancat putin, dupa care am decis ca de acum sa imi propun sa fac portii mai decente. Un echilibru intre ceva bun proaspat gatit si timp departe de bucatarie.

! De Retinut cand faci Mamaliguta cu Branza:
  • Cumpara toate ingredientele dinainte
  • Daca ai in casa porumb si branza, gateste pentru cate persoane sunteti, nu pentru cate ati putea fi in caz de foamete mondiala
  • Ai grija cu sarea daca mananci destul de des produse gata preparate ( au producatorii grija sa puna destula )
  • Leusteanul merge genial cu telemeaua si urda perfect cu rosiile😉
  • Daca vrei sa incerci o nebunie,amesteca mamaliguta cu branza. Altfel, cred ca este mai bun separat.
  • Dar daca chiar vrei sa incerci o nebunie, nu lasa o mamaliguta pe foc sa te opreasca🙂

Inspiratie si Pofta Buna!

Cu drag,

Irina

Leave a Reply

